Zakelijk

Facebook inzetten als belangrijke tool voor jouw bedrijf

De invloed van social media kan en mag tegenwoordig beslist niet meer onderschat worden. Social media is een belangrijk deel gaan uitmaken van ons leven. Dit overigens niet alleen op persoonlijk, maar ook op zakelijk vlak. Voor bedrijven zijn verschillende social media platformen uitgegroeid tot krachtige tools die een meerwaarde voor hun onderneming kunnen betekenen. Dit geldt niet in het minst voor namen als Twitter, Facebook en LinkedIn. Ben jij ook benieuwd naar wat Facebook voor jouw bedrijf precies kan betekenen? We vertellen er je op deze pagina alles over!

Waarom een bedrijfspagina op Facebook aanmaken?

Er kan worden vastgesteld dat de meeste bedrijven er tegenwoordig voor kiezen om een bedrijfspagina aan te maken op Facebook. Dat hoeft niet te verbazen. Facebook is immers met recht en rede ’s werelds populairste social media platform. Elke dag opnieuw maken miljoenen mensen er dan ook gebruik van. Het hoeft dan ook niet gezegd dat er zich onder deze miljoenen gebruikers heel wat potentiële klanten bevinden. Door het aanmaken van een Facebook bedrijfspagina kan je deze mensen op een doeltreffende en efficiënte manier bereiken. Ben jij ook benieuwd naar alle voordelen die verbonden zijn aan een Facebook bedrijfspagina? We hebben ze hieronder alvast even op een rijtje gezet:

  1. Je kan je naambekendheid vergroten;
  2. Het imago van je bedrijf kan worden versterkt;
  3. Je kan efficiënt (meer) website bezoekers werven;
  4. Facebook kan worden ingezet als extra klantenservice kanaal;
  5. Je kan een hechtere band of connectie opbouwen met je klanten;

In het bijzonder de impact van dit laatste voordeel wordt in de praktijk veelal onderschat. Toch is het ongelofelijk belangrijk. Klanten die het gevoel hebben ook een persoonlijke connectie te hebben met het bedrijf waarbij ze klant zijn zullen immers veel minder snel naar de concurrentie stappen.

Creëer vertrouwen onder je potentiële klanten

Nagenoeg iedereen die tegenwoordig een bepaalde dienst wenst af te sluiten of een specifiek artikel wenst aan te kopen doet prospectie. Deze prospectie speelt zich nagenoeg volledig af op het internet. Dit betekent concreet dat je online zo optimaal mogelijk zichtbaar moet zijn. Niet alleen doe je er dan ook goed aan om een website of webshop op te richten, laat je ook zo optimaal mogelijk  vertegenwoordigen op social media. Alleen wanneer je dat doet zorg je er namelijk voor dat potentiële klanten extra vertrouwen zullen krijgen in jouw onderneming. Dit geldt niet in het minst voor het inzetten van de mogelijkheden die Facebook te bieden heeft.

Een zakelijke pagina als alternatief voor een account

In het verleden kozen heel wat ondernemers er voor om voor hun bedrijf een apart profiel of account aan te maken op Facebook. Op zich is dat geen probleem, alleen brengt gebruikmaken van een zakelijke pagina toch wel heel wat extra voordelen met zich mee. Denk op dit vlak onder meer aan de hieronder terug te vinden zaken:

  1. De limiet van 5.000 vrienden geldt niet voor zakelijke pagina’s;
  2. Er is een informatietab beschikbaar met bedrijfsinformatie;
  3. Er kunnen apps worden toegevoegd aan een zakelijke pagina;
  4. Een zakelijke pagina kan verschillende beheerders hebben;
  5. Je kan op opmerkingen of berichten reageren als bedrijf en niet als persoon;
  6. Een zakelijke pagina op Facebook wordt extra geïndexeerd in de zoekmachines;
  7. Een pagina kan worden gepromoot door middel van een advertentiecampagne;
  8. Er worden heel wat anonieme statistieken aangeboden die interessant kunnen zijn;

Het mag in ieder geval duidelijk zijn, wil jij de mogelijkheden social media ook graag op een efficiënte manier kunnen inzetten voor jouw bedrijf? Dan is het zeker de moeite waard om een zakelijke pagina op Facebook aan te maken voor je onderneming!

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close